Našli ste, čo ste hľadali, ste spokojný s informáciami?
Podporte náš nezikový projekt,
lajknite na facebooku, kliknite na odkaz, nič Vás to nestojí, ďakujeme.

Posilňovanie hlbokého stabilizačného systému chrbtice

Posilňovanie hlbokého stabilizačného systému chrbtice

Posilňovanie hlbokého stabilizačného systému chrbticeHlboký stabilizačný systém chrbtice je dôležitý nielen pri cvičení, ale aj pri každodenných aktivitách, čiže bežnom živote. Keď sú povrchové svaly výrazne silnejšie ako tie vnútorné, dochádza k svalovej nerovnováhe a tá je sprevádzaná najmä bolesťami chrbta, ramien, nôh, bedrových kĺbov, alebo kolien.

Svaly hlbokého stabilizačného systému sú veľmi malé a schované pod povrchovými svalmi spodnej časti trupu, t.j. brucha a dolnej časti chrbta). Nie sú teda na prvý pohľad okom viditeľné.

Patrí medzi ne priami priečny sval brucha, ktorý tvorí najhlbšiu vrstvu brušných svalov a okrem toho funguje aj ako pomocný sval na dýchanie. Súčasťou je aj bránica, ktorá mimo dýchania podporuje aj stabilizáciu chrbtice. Práve preto je tak dôležité naučiť sa dýchať do brucha.

Patria sem aj veľmi krátke svaly, ktoré vypĺňajú priestor medzi výbežkami stavcov tzv. multifudus, ktoré potrebujeme, aby sme mohli robiť predklony a úklony.

Dôležité sú aj svaly panvového dna, ktoré podporujú močový mechúr, črevá a zároveň umožňujú vylučovanie.

Ak je hlboký stabilizačný systém chrbtice ochabnutý, dochádza často k syndrómu skrúženia a teda k bolestiam v oblasti bedrových kĺbov a spodnej časti chrbtice.

Poškodenie stavcov
Kliknite na časť chrbtice, o ktorej chcete získať informácie
Poranenie stavcov chrbtice C1-C3
Poranenie stavcov chrbtice C4
Poranenie stavcov chrbtice C5
Poranenie stavcov chrbtice C6
Poranenie stavcov chrbtice C7 - C8
Poranenie stavcov chrbtice Th1 - Th9
Poranenie stavcov chrbtice Th10 - L1
Poranenie stavcov chrbtice L2 - S5
Poškodenia stavcov chrbtice kostrč
Facebook
Navštívte nás na Facebooku